CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Khamis, 25 November 2010

mari belajar membuat bunga sabun

Hari ini saya menjadi cikgu untuk mengajar kwn2 sepejabat saya membuat bung sabun,semalam dah mengajar mereka membuat bancuhan,dorang kata leceh betul wat bancuhan sbb banyak benda nak kena wat, nak kena sagat sabun,nak kena gaul rata dengan tepung..habis tangan masing2 melekat2 sabun ..hikhikhik..tp tgk mereka enjoy, baru mereka tau bukan senang nak buat,kekadang tu saya rasa menyesal lak nak mengajar sbb saya takut rezeki saya makin kurang.tp pikir2 balik..tak baik sikap mcm tu, setiap manusia allah telah mengurniakan kelebihan,jadi kalu saya kedekut mengajar,,nanti allah swt marah..jadi saya dengan rela hati mengajar lah kwn2 buat,nak taknak terpulang pada mereka samada nak berniaga selepas ini atau sekadar pengetahuan mereka,saya ajar kwn2 tanpa kena ada cas walaupun harga saya ajar dengan ketelitian mmg bernilai tp saya tolak ketepi..saya ajar kerana allah taala, mula2 saya ajar mereka membuat kudup bunga selepas tu membuat kelopak bunga,mereka buat dengan penuh ketelitian dan tak pernah putus asa,dalam masa 1jam 30 minit saya dah boleh lihat hasil mereka..masyaallah..mmg setiap kwn2  saya pandai mengukir bunga...jelus plak diri ini..sbb masa saya mengajar denagn saudara saya kena wat teliti..amik masa 4bulan baru pandai..itupun tak semua saya buat jadi lawa..tapi mereka tak sampai 2jam dah pandai membuat...ouch...saya terasa saya nie lambat pic up plak,,tapi tak per.itu kekurangan saya..asalkan saya tak mudah putus asa..nanti saya update bunga yang telah mereka hasilkan....




CANTIKKKKKK BUNGA KAWAN2 SAYA BUAT...CANYUK CANYUK...HEHEHHE

Tiada ulasan: