CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Jumaat, 26 November 2010

Duta air Mineral Salju..Siapakah geranganya??

Tengah sibuk2 untuk membuat kerja2 harian saya di opis..tetiba dapat panggilan yang tak dikenali..kalu mcm saya,orang tak kenal saya tak angkat tp sebab hati terdetik terus pik up phone.nak tau siapa yang call??jeng jeng jeng...panggilan dari KOMAS(Koperasi Kakitangan Majlis Perbandaran Selayang)...en tarmizi namanya..dia suh saya naik atas ke pejabat komas (saya duduk tingkat 1 komas lak tingkat 2)ingatkan ada fail ker surat ker untuk saya, tapi dia suh saya jadi model air mineral salju,masa saya mula2 masuk kerja kat mps dulu , en tarmizi ada jumpa saya untuk melantik saya sebagai duta produk air mineral tapi itu cakp2 mulut..(hehehheh) tak sangka pulak memang betul dia nak amik saya sebagai duta saya ni bukan yer lawa sangt tp dah rejeki katakan(cun gak ar saya ni sebenarye..hehehhe)..terkejut beb..hikhikhik..bukan saya seorang jadi duta..ada lagi seorang tapi itu staff mereka..dah siap2 shot gmba..posing sana sini.en tarmizi suruh saya duduk di ruangan sudut pejabat.dia menanya saya berapakah harga yang hendak saya letak..pergh terkejut beb..mmg saya akui dulu saya pernah jadi model untuk profil syarikat photographer kwn saya (ada lagi gamba shot saya simpan )..itu setengah hari..dah posing dalam 30 keping(anggaran jer) dah satle shot..kwn bagi cash pada saya rm280.00 termasuk belanja makan..hehehhe...best or..posing kat kemera...sukanya sukanya..hikhikhik
 Berbalik kepada cerita tadi..saya tercakap ikut suka hati en mizi ar rm50 ker,rm 100 ker ( dalam hati alamak...rm50.00????) oh oh..dah terlanjur cakap...tapi en mizi terus xcited..dia kata okey rm 50.00..dalam hati dah merungut dan kutuk2 diri..apa kebodoh lah saya nie..isy isy isy..pastu menyesal tak sudah.(itulah perangai saya..suka sangt menyesal..ish ish ish).hati pun dah berkecamuk..tak leh duduk diam..last2 time lunch dengan kak rini(my sister lah) dia pun bagi lah cadangan kepada saya( masalah saya tu...) dia kata saya ni patut letak tinggi skit..so dia bagi idea mcm mana nak berbicang balik dengan en mizi mengenai harga shot duta tu..so kul 2.30petang..terus saya beranikan diri(dalam hati..dup dap dup dap ) call en mizi bagitau semula bayaran saya..dia pun kata okey dan akan berbincang dengan ahli lembaga mesyuarat yang lain..huh...lega sangat sangat......... bila dah luahkan ketidakpuasan harag rm50.00 tu..so bolehlah wat kerja pastu..

Ada tak model duta dibayar dengan harga rm50.00,rm 100.00??? tak ada kan  tapi saya lah duta rm50.00 rm 100.00 tu ..kalu betul2  model akan bayar paling minima rm5000.00 kan kan kan...

inilah saya...wat keputusan tak pikr dulu..terus kata iye.okey angguk...oraite......itu say tau..pastu menyesal tak sudah....ish ish ish......

Tiada ulasan: