CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Rabu, 19 Januari 2011

malam itu..

malam itu..
suatu hari yang sungguh gelap
di rumah kosong itu..yang hanya ada sebuah tv dan sofa sahaja..
tiada anak kecil..tiada sendau gurau..kita duduk berasingan..
tidak seperti dahulu kau membelaiku..seperti anak manja yang dibelai oleh ibunya..

malam itu..
kita bergaduh...entah kenapa
bergaduh ...setiap kali berjumpa
kenapa...kenapa aku..aku yang dimarah
kenapa aku yang kau cari..kenapa aku yang ko akan cari kesalahanku..
aku ..
diam......bila......dimaki, diam bila di tempeleng..di diam.....jgn berkata..
aku raja i rumah ini,aku bebas nak buat keputusan
kau hanya isteri..hanya ikut perinta,
diam...........senyap sepi.......

di malam itu..
hati berkta..
kau lelaki..
yang tidak tau hargai apa yang diperolehi
lelaki memang kejam..

puisi by:

pencinta sepi




Tiada ulasan: