CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Rabu, 23 Mac 2011

gambarku masuk metro dan sinar..

bunyi mcm gempak tapi sebenarnya tak gempak mana pun sebab setakat gambar siar kat suratakbar jer..mcm mana gamba aku boleh tersiar di surat akbar..ini aku nak cerita k..sebelum tu layan dulu gamba ini ok..hehehehe


Gamba ini diambil ketika menyambut tahun baru 2009 di dataran merdeka sebelum menjelang detik pukul 12.00malam..

Suasana di dataran merdeka..cukup meriah sekali.

Ceritanya macam ini..pada tiap-tiap tahun memang aku takkan lepaskan peluang untuk menyambut tahun baru nie..bukan takat tahun baru sahaja..maal hijrah pun aku sambut(jgn tak caya yer kwn-kwn..hehehe)..

Masa dok sodap sodap mondongar persembahan artis-artis kita tu..adalah banyak kemera-kemera men yang dok tangkap gamba-gamba artis termasuk sekali gamba-gamba pengunjung..jadi aku ngn adik aku nie memang sah-sah dok paling depan sekali..mana tak yer,,badan kami nie cenonet-cenonet..nak duduk belakang tak nampak plak..terpaksalah berhimpit-himpit nak dok depan..bila dah habis suma persembahagn artis kita nie..ini lah masa yang ditunggu-tunggu oleh masyarakat malaysia kita iaitu menunggu detik 12.00 malam..aku ngn adik-adik aku pun punya tak ingat gembira masa tu..bergambar sana sini lah..pakai HP kemera jer..Hehehe..masa duk bergamba-gamba inilah yg ada 3 4 orang kameramen datang kat area tempat duduk kami..dia cakap mcm nie..

Abg kameramen: adik-adik...comellah adik-adik nie..abg nak kenalkan diri abg..abg kameramen dari harian metro..nak tangkap gamba adik-adik comel nie boleh...???

adik-adik aku: oh abg dari harian metro..boleh boleh..kami suka bergamba-gamba nie..

aku: abg..gamba kami ni kompem ker masuk metro abg??
(dalam hati mcm tak caya jer nak masuk metro)

Abg kameramen: kalu tak caya..beli surat khabar  metro esok k..

bila dengar jer abg tu cakap..masing-masing posing baik punyaaaa.....malu memang malu sebab ramai gak yg tengok aksi kami bergamba nie..tapi tak nak mengecewakan abg kameramen ni...jadi kami adik badik buatlah yg terbaik..

esokyer pagi-pagi lagi ...ayah aku dah beli surat akhbar metro dan sinar..mcm biasa lah..rutin ayah aku..tak pernah miss beli surat akhbar..

bila keta ayah dah sampai depan pintu umah..masing-masing punya meluru nak capai harian metro..memang benar apa yg dikata oleh abg kameramen..gamba kami masuk di muka depan harian metro............rasa mm femes lah plak...

itulah pengalaman yang amat bererti bagi aku ngn adik-adik ku..
pengalaman yg indah..yg tak dapat aku lupakan..
sampai saat ini dan ketika ini...........

PEACE TO MALAYSIA..............

Tiada ulasan: