CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Khamis, 17 Februari 2011

Hari sengalku

Korang pernah tak mengalami hari2 yang sengal..atau kesilapan yang anda buat tanpa membuat pemeriksaan terlebih dahulu??jeng jeng jeng..tak paham erk..okey macam nie..nak jadikan satu cerita..jeng jeng jeng..

SEMALAM IA BERLAKU

Pagi-pagi aku dah sampai opis..datang lak seorang minah india(Nisha) berjawatan pengawal keselamatan..dia nak jumpa Ketua kerani(CC)nak mintak tandatangan pengesahan sijil2 dia..

aKU: Nisha..nak jumpa saper ??
nisha: nak jumpa cc..nak mintak surat sokongan untuk jawatan kosong.
Aku: OOOOO...ada jawatan kosong lagi ker kat MPS nie??(aku bukan tak amik tau..tapi tak diberitahu..sebab tu aku tak tau..so baru aku tau)hehehe
Nisha: Ada...cuba tengok kat laman web mPS..

Dengan sepantas kilat aku apa lagi terus bukak laman web MPS..dalam hati nak suruh akak aku isi jawatan kosong..ada 4 jawatan kosong yang mps bukak..''tetap'' pulak tu jawatan MPS bukak.so aku pun baca ar..jawatan yg sesuai dengan akak aku..wow..ada jawatan yang akak aku boleh amik nie..Jawatan pekerja awam (PA1) dan pembantu kesihatan..tapi tarikh tutup 18/2/2011 sebelum kul 5.00Petang kena hantar.so aku yang tak pikr panjang..excited punya pasal..terus call akak aku..

Perbualan bersama akak

aKU: salam..akak kat ner tu,buat apa? sibuk ker..dah makan ker..?(macam tu lah aku..kalu dah call akak aku...banyak sangt  nak tanya)hehehe
Akak: kumsalam..ko nie dik..boleh tak tanya satu2...bercakap mcm keretapi..tak benti2..(akak mendungus)akak kat opis..kenapa?
Aku: Akak..ada jawatan kosong yang akak nak...pekerja awam rendah..ngn pembantu kesihatan..akak isi cepat2..bla bla bla..aku terus berhujah panjang lebar dan beri dia tunjuk ajar lagi..penat ...tak henti2 aku cakap..(dalam hati...dah kemaruk nak tolong akak aku nie..time ni lah aku kena tunjukkan pada dia...aku nie adik yang prihatin..dan suka membantu..hehehe)
Akak: Nak nak nak..(menjerit kat telinga aku lak tu..adoyai)akak nak dik..ko tolong download borang boleh..ei..sukanya akak..akak dah lama tau tunggu peluang nie tau.bla bla bla...(dalam hati aku: aik...dia pulak cakap tak henti2..mcm keretapi...cakap jer orang..cit..)
Aku: okey okey..akak kena mintak surat sokongan kat bos akak tau..pastu mintak surat sokongan  kat bla bla bla..aku mengomel cakap plak..

So nak jadikan cerita..aku pun meghadaplah komputer sehari..cari contoh2 surat sokongan kat internet..pastu tanya lak kat Cc aku..macam mana nak buat..minta dia idea..jadi nak tau apa dah jadi...Time nie lah terjadinya kesengalan aku..wakakaka...sengal sengal

Perbualan dengan CC

CC: ann nak isi jawatan apa untuk akak?
Aku: Jawatan kosong pekerja awam c
CC: OOO..tau kan jawatan pekerja awam tu mcm mana
aKU: Ala c...kerja macam Ayin tu lah C..hantar2 surat kan C..(penuh bangga aku cakap kat cc)..
CC: pekerja awam tu buat kerja kat luar,pasang khemah,bersih2kan peralatan stor..bla bla bla..kalu mcm si ayin tu...jawatan dia pekerja awam rendah (PRA)..
aKU: aPA cc (terbeliak mata..muka terkejut...jantung dah mula laju...)lepastu....
wakakakakakakakkakakak......

Baru aku tersedar dari impian yang dah musnah..konon nak suh akak isi jawatan yang sesuai kat dia..dah pasang angan2 nak masukkan dia kerja kat MPS...damn...
muka yang dari tadi seriius terus pipi jadi merah...padan muka aku...dalam berkata..habislah aku kali ini...mcm mana nak terangkan kat akak ar...yang aku tersilap kasi information..silap kasi jawatan kat dia..habislah...

Perbualan dengan akak buat 150juta kali

Aku: hello akak(belum sempat cakaap lagi..aku dah kena serang mulut pada akak)
Akak: Wei punen.. agak- agak ar..nak suh akak wat kerja-kerja lelaki..ko ni pung.(dia mula membebel) akak ni dah lah lembut..buat2 kerja tempat berekon,pakai baju kurung selalu...ko nak suh akak buat kerja-kerja kontraktor ker..kasilah jawatam yamh semnggah sikit..ikut kemampuan akak...(dia terus membebel sambil tergelak besar)

wakakakakakka.....sorry ar kak...ann mana tau..ann ingat jawatan tu jawatan PRA??wakakaka..terus tergelak besar..dah muka plak..merah2..wakakakaka.....

bayangkan ..1 opis terus terdiam..melihat aku yang tergelak besar...sambil yang len wat muka konpius..pastu dah habis gelak besar ...budak2 opis tanya pada aku lak...wei ann ..citer ar pada kami..apa yang ko gelak..dan beriya sangat tu..??

so..aku pun axplain kat dorang...masing2 tergelak....

the moral of stories??

Lu..pikirlah sendiri...

Bye ....Bye.....

Tiada ulasan: